Wiosenne, tajemnicze ogrody czwartoklasistów
Jeśli czyta się lekturę pod tytułem „Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnett, a za oknem przez chmury przebija się ciepłe, wiosenne już słońce – nie wystarczy wypisać w zeszycie cytaty zawierające opis ogrodu na wiosnę: „Długotrwały cieplutki deszcz wiosenny dokonał bardzo dziwnych rzeczy na obsianych trawą rabatkach przy dolnym murze.[..] wszystko rozkwitało-z korzeni i cebulek wyrastały mocne pędy krokusów. ” „Potem pojawiły się pączki, które zaczęły się rozwijać, rozbłyskiwać barwami, mienić rozmaitymi odcieniami błękitu, tonami fioletu, całą gamą czerwieni.” Nie wystarczy nawet iść na wiosenny spacer i wypatrywać „pączkujących liści na różanych gałęziach, które wydawały się martwe” i „dziesiątek tysięcy świeżutkich zielonkawych kiełków, przebijających się przez czarny grunt”, trzeba sobie taki ogród wyczarować! Tak też zrobili nasi czwartoklasiści, a wirtualna lekcja zazieleniła się niepowtarzalnymi kompozycjami kwiatów, drzew i krzewów!